Green Innovation Hub – Floriade

Als onderdeel van de Floriade Expo 2022 betrekt VodafoneZiggo en partners een ruimte (hub) in het Dutch Innovation Experience. Deze ruimte zal gaan dienen om de mogelijkheden van innovatie en digitalisering in relatie te brengen met de omliggende ecosystemen. Om zodoende te laten zien dat er wordt gewerkt aan ‘de woonwijk van de toekomst’. 

Hoe ga je deze innovaties en digitalisering aan de man brengen? Hoe zorg je dat de bezoekers van de hub geïnspireerd raken en geënthousiasmeerd worden over de ‘woonwijk van de toekomst’? De vraag vanuit VodafoneZiggo aan Vormgenoten was daarom om een concept, merkidentiteit en interieur te bedenken voor deze ruimte in het ‘Natural Pavilion’ op de Floriade in Almere. 

De uitdaging

Hoe zorgen we ervoor dat de hub optimaal kan fungeren voor mensen om samen te komen om te praten, leren en ontdekken terwijl techniek, innovaties, inclusiviteit en duurzaamheid centraal staan. En dat moet dan natuurlijk in een creatieve setting met de juiste identiteit en interieur.

Tijdens een sparringsessie/workshop hebben wij de participerende partijen (zoals Gemeente Almere, VodafoneZiggo en de Floriade) meegenomen in de Golden Circle Methodiek (van Simon Sinek). De informatie die hieruit is voortgekomen heeft de basis gelegd voor de uiteindelijke naam, identiteit en aansluitend concept voor het interieurbeleving. Naast het bedenken van het concept en interieur hebben wij bij Vormgenoten ook alle disciplines in huis om het te realiseren en op locatie te monteren.

 

Ontdek alles over interieurbeleving

De oplossing

Aangezien de ruimte moet dienen als inspirerende ontmoetingsplaats, kwamen we al snel uit op de ‘Woonkamer van de Toekomst’. Een ruimte die zowel fysiek als inhoudelijk tot de verbeelding spreekt. 

We hebben het contrast opgezocht en dingen uit zijn verband getrokken. Waar de rest van het pand volledig bestaat uit natuurlijke materialen hebben wij ervoor gekozen om de ruimte integraal groen te maken. Zo valt de ruimte op in de rest van het paviljoen. De ruimte is zo ingericht dat deze voor iedere mogelijke setting te gebruiken is waardoor het multifunctioneel inzetbaar is. Van exposities tot podcasts tot seminars, niks is te gek. 

Daarnaast zijn we dus ook nog aan de slag gegaan met de identiteit. Na een interne sparringsessie kwamen we met de naam: ‘Green Innovation Hub’, met de pay-off ‘Home of Future Living’. De schuine lijnen binnen het logo refereren naar de ‘future’ terwijl de samengevoegde dubbele ‘n’ zorgt voor een connectie. Precies dat waar de hub voor moet dienen. Daarnaast staat de kleur groen voor duurzaamheid, natuur, stabiliteit en groei. In combinatie met het gele, wat staat voor inclusiviteit, nieuwsgierigheid en enthousiasme, geeft het de naam een krachtig karakter met een mooie persoonlijke touch. 

Mooie aan dit projecten is dat alle disciplines binnen Vormgenoten gebruikt worden. Merkbeleving, Interieurbeleving, Sign en print, reclamebureau en dan ook nog van concept, creatie naar realisatie tot montage op locatie. 

Neem contact op

Vraag om advies!

Heb je behoefte aan persoonlijk advies van één van onze specialisten? Of wil je meer informatie aanvragen over een van onze diensten? Neem dan contact met ons op!

 

Contact opnemen Ontmoet ons team